چه کنیم تا کودکانمان در اینترنت در امان بمانند ؟
چه کنیم تا کودکانمان در اینترنت در امان بمانند ؟
ساعت | بازدید : 386 | نویسنده : پیمان بخشی | ( نظرات )

 بنا براین به عنوان یک پدر و مادر وظیفه شناس شما باید با صحبت کردن ، وضع قوانین ، ایجاد محدودیت و کنترل فعالیتهای اینترنتی کودکانتان ، آنها را از این خطرات در امان نگه دارید.

 

با فرزندانتان صحبت کنید:

 

به کودکانتان یاد آوری کنید که هرگز اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در اختیار افراد ناشناس و غریبه قرار ندهند و هرگز این اطلاعات را در اینترنت منتشر نکنند. این اطلاعات می تواند شامل اسم کامل ، آدرس ، شماره تلفن ، عکس و .... باشد . علاوه براین به آنها گوشزد کنید که از انتشار و یا فاش کردن اطلاعات خصوصی خانواده ، دوستان و خانواده شان نیز جدا" خودداری کنند. برای آنها توضیح بدهید که چرا نباید با فردی که از طریق اینترنت با او آشنا شده اند ، ملاقات کنند.برای آنها کاملا" توضیح دهید که انجام چه کارهایی برای آنها خطر دارد و انجام چه کارهایی هیچ موردی ندارد. از آنها بخواهید اگر در انجام کاری شک داشتند یا به چیزی مشکوک شدند حتما" با شما مشورت کنند. ممکن است فرزندان بزرگتر در ظاهر به نصیحتهای شما گوش ندهند و حرفهایتان را قبول نکنند اما شواهد و تحقیقات نشان داده است که حرفهای والدین روی اکثر آنها تاثیر گذار است."

 

اطلاعات خود را به روز کنید :

 

تکنولوژی مدام در حال تغییر است و بچه ها اغلب در یاد گیری نحوه کارکردن با دستگاه ها ، وب سایتها و تکنولوژی های جدید از شما پیشی می گیرند. امروزه بچه ها می توانند از طریق تلفن همراه ، تلویزیونهای هوشمند و حتی کنسولهای بازی خود به اینترنت متصل شوند بنابراین اگر اطلاعات خود را به روز نکنید نمی توانید متوجه شوید که چه چیزی برای فرزندانتان مضر است. مثلا" اگر فرزند شما یک حساب کاربری در فیس بوک دارد شما هم باید عضو فیس بوک شوید تا بتوانید کارها ، دوستها و فعالیتهای او را کنترل کنید.

 

آموزش تشخیص سایتهای مضر و سایتهای مفید:

 

زمانهایی وجود دارد که شما به هیچ وجه نمی توانید کارهای کودکانتان را کنترل کنید بنابراین به آنها آموزش بدهید که خودشان خوب و بد را از هم تشخیص دهند .می توانید به اتفاق فرزندتان وارد اینترنت شوید و سایتهای مفید و سایتهای خطرناک را به آنها نشان دهید و به آنها یاد بدهید که چه نوع فایلهایی ممکن است ویروسی باشند.

 

دسترسی کامپیوتر خود را محدود کنید:

 

ویندوز امکاناتی در اختیار شما قرار می دهد که بوسیله آنها می توانید دسترسی کودکانتان را محدود کنید . شما حتی می توانید انتخاب کنید که کودک شما از چه برنامه هایی بتوانند استفاده کنند و از چه برنامه هایی نتوانند استفاده کنند.

 

می توانید کامپیوتر خود را در جایی که همه افراد خانه رفت و آمد دارند قرار دهید . اینکار به شما امکان می دهد که فعالیتهای آنلاین کودکانتان را تحت نظر داشته باشید . علاوه براین ، مرتبا" تاریخچه مرورگر اینترنتی را چک کنید تا ببینید کودکانتان از چه وب سایتهایی بازدید کرده اند.


موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا قالب شاه اطلاعات گرافیکی است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 306
بازدید هفته : 674
بازدید ماه : 633
بازدید کل : 128850
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تاریخ امروز :

تست آنلاین کد ها

از شاه اطلاعات در گوگل پلاس حمایت کنید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاه اطلاعات و آدرس kinginfo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 352
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 111
:: باردید دیروز : 306
:: بازدید هفته : 674
:: بازدید ماه : 633
:: بازدید سال : 5049
:: بازدید کلی : 128850